UCZCIWE RELACJE ZEWNĘTRZNE
Nasza zasada: DBAMY O RELACJE Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI
Współpracujemy jedynie z takimi dostawcami i innymi partnerami biznesowymi, którzy prowadzą działalność biznesową w sposób uczciwy. Relacje z naszymi podwykonawcami, partnerami biznesowymi oraz dostawcami oparte są na obustronnym zaufaniu, szacunku oraz profesjonalizmie. Zakupy i zamówienia są realizowane na podstawie przejrzystych i obiektywnych zasad, zgodnych z obowiązującym prawem i jasno określonych procedurami wewnętrznymi.
Zobowiązujemy podmioty, z którymi współpracujemy, do przestrzegania takich samych standardów uczciwości, jak te, których sami przestrzegamy. Nieetyczne lub bezprawne działania tych podmiotów mogą zaszkodzić reputacji GK PGE i spowodować utratę dobrego imienia naszej firmy.
JAK TO ROBIMY?
- Współpracujemy z dostawcami, podwykonawcami i partnerami biznesowymi, którzy podzielają nasze zaangażowanie na rzecz praworządności i uczciwości.
Uważamy, że to, kogo decydujemy się włączyć do naszego łańcucha dostaw oraz jak działają nasi partnerzy i dostawcy, wpływa to na naszą reputację i działalność. Przy wyborze nowego kontrahenta lub podczas ponownej oceny dotychczasowego kontrahenta, upewniamy się, że rozumie on przestrzegane przez nas zasady. Zwracamy baczną uwagę na wszystko, co mogłoby naruszać nasze standardy. - Pracownicy wybierający dostawców, opierają swoje decyzje o kryteria merytoryczne i reputację dostawcy.
Wybierając i współpracując z dostawcami, postępujemy zgodnie z procedurą zakupową GK PGE. Dokonujemy odpowiedniej analizy, aby ocenić, czy dostawca działa zgodnie z prawem, czy posiada reputację firmy etycznej i uczciwej. Unikamy także potencjalnych bądź rzeczywistych konfliktów interesów z dostawcami. - Posiadamy wypracowany standardowy zbiór zapisów umów z dostawcami, podwykonawcami i partnerami biznesowymi, dotyczących wymogów bezpieczeństwa pracy, przeciwpożarowych, gospodarki odpadami, ochrony mienia oraz ochrony środowiska, który włączamy do każdej umowy.
- Zwracamy baczną uwagę na problem nadużyć przy zatrudnianiu podwykonawców i dostawców oraz przy wyborze partnerów biznesowych.
- Nie tolerujemy nadużyć, związanych z wyborem podwykonawców i dostawców oraz innych partnerów biznesowych.
- Jednym ze sposobów przyjmowania odpowiedzialności przez GK PGE za naszą działalność jest poparcie dla inicjatywy UN Global Compact oraz stosowanie jej podstawowych zasad w zakresie praw człowieka, warunków pracy, środowiska oraz walki z korupcją.
Nasza zasada: DBAMY O RELACJE ZE SPOŁECZNOŚCIAMI LOKALNYMI.
Jesteśmy partnerem społeczności lokalnych. Dbamy o rozwój obszarów, na których prowadzimy działalność biznesową, podnosimy jakość życia społeczności, wspieramy lokalne wydarzenia, zapewniamy miejsca pracy. Wiemy, że nasza działalność wpływa na życie lokalnych społeczności i staramy się być ich partnerem.
JAK TO ROBIMY?
- Wspieramy na przejrzystych i obiektywnych zasadach działalność osób prawnych i osób fizycznych, w tym również pracowników GK PGE i członków ich rodzin, a także lokalnych społeczności w obszarach takich jak: nauka i edukacja, lecznictwo i ochrona zdrowia, pomoc społeczna, działalność ekologiczna i ochrona środowiska oraz sport, w tym sport dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych.
- Jednym z filarów zaangażowania społecznego w PGE Polskiej Grupie Energetycznej jest Fundacja PGE, która działa w celu zapewnienia transparentności działań oraz budowania zaangażowania wśród wszystkich grup interesariuszy, wspierając rozwój lokalnych społeczności, prowadząc działalność polegającą na przyznawaniu grantów oraz realizując autorskie programy społeczne.
- Nasi pracownicy działają na rzecz społeczności lokalnych, angażując się m.in. w wolontariat pracowniczy.
Nasza zasada: BUDUJEMY ZAUFANIE, RZETELNIE INFORMUJĄC O NASZEJ DZIAŁALNOŚCI
GK PGE działa w sektorze leżącym w zakresie szczególnego zainteresowania świata polityki i mediów. Takie kwestie jak: energia, sposób jej wytwarzania w elektrowniach węglowych, energetyka jądrowa, bezpieczeństwo dostaw i wiele innych dotyczą każdego konsumenta i każdej firmy w Polsce. Z drugiej strony – w naszym przedsiębiorstwie pracuje kilkadziesiąt tysięcy osób, które chcą i powinny być jak najlepiej poinformowane o tym, co się dzieje w GK PGE. Dlatego też przejrzyste zasady komunikacji są dla nas niezwykle istotne.
JAK TO ROBIMY?
- Zrozumiałe – komunikacja jest dostosowana do odbiorcy.
- Istotne – zasadą jest przekazywanie odpowiednich informacji w odpowiednim czasie, właściwemu odbiorcy.
- Przejrzyste – przekazujemy informacje w sposób otwarty i proaktywny, zarówno o zdarzeniach pozytywnych, jak i negatywnych. Na tym budujemy wiarygodność GK PGE.
- Przekazywane na czas – kiedy tylko pozyskujemy informację, jednocześnie komunikujemy ją na zewnątrz i wewnątrz firmy.
- Prowadzimy rzetelną politykę informacyjną zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji.
- Prowadzimy dwustronną komunikację z mediami, akcjonariuszami, inwestorami instytucjonalnymi i indywidualnymi oraz analitykami. Wszyscy interesariusze są dla nas ważni.
- Rzetelnie wypełniamy obowiązki informacyjne spółki giełdowej, zapewniamy akcjonariuszom równy dostęp do informacji poprzez prawidłowe wypełnianie obowiązków informacyjnych.
- Dbamy o dobre kontakty z klientami.
Kładziemy nacisk na rozwój nowoczesnych rozwiązań ułatwiających komunikację na linii klient – firma. - Dbamy o wizerunek GK PGE. Poprzez komunikację budujemy wartość firmy.
Dbamy o to, aby przekazywane informacje były prawdziwe, kompletne i czytelnie przedstawione.